חברת שרמן מציעה פלטפורמה מקצועית להעברה מפיתוח לייצור (NPI). לרשות החברה צוות מהנדסים ומומחי פיתוח וייצור, שיבנו עבורכם תכנית מסודרת כשלב הכרחי במעבר מייצור אבטיפוס בודד לייצור סדרתי של כל מוצר חדש.

מה זה NPI ? 

NPI (New Product Introduction) הוא תהליך מעשי המאפשר לחברות להעביר מוצר חדש מהפיתוח לייצור המוני. שלב חיוני זה מבטיח שהמוצר לא רק יעבוד היטב, אלא גם יהיה ניתן לייצור יעיל ורווחי בכמויות גדולות. במהותו, תהליך ה-NPI מגשר על הפער הקריטי שבין הרעיון והפיתוח הראשוני לבין יכולת הייצור המסחרית. ללא תהליך NPI מובנה, חברות רבות נתקלות בעיכובים משמעותיים, בעלויות בלתי צפויות ובמוצרים שקשה לייצר אותם בהיקף נרחב.
 

מעבר מפיתוח לייצור NPI

בכל תהליך של פיתוח מוצר חדש, נועד שלב האבטיפוס ליצור מודל פיזי המשמש לבדיקת המוצר והבאתו לכדי שלמות לפני העברתו לייצור סדרתי. ואולם, גם את תהליך הייצור של המוצר החדש יש לפתח בהתאמה מלאה למוצר המוגמר הספציפי. מעבר מפיתוח לייצור/ NPI הוא מעין שלב האבטיפוס של פיתוח תהליך הייצור למוצר, במסגרתו מבוצע תכנון יסודי של כל רכיבי ושלבי הייצור הסדרתי לקראת הוצאת המוצר לשוק.  המעבר מפיתוח לייצור מייצג נקודת מפנה קריטית במחזור החיים של המוצר, שכן הוא מתרגם את העיצוב התיאורטי לתהליכי ייצור מעשיים. בשלב זה מזוהים ונפתרים אתגרים טכניים, לוגיסטיים וכלכליים שלא ניתן לחזותם בשלב הפיתוח בלבד.

תהליך NPI – שלבי מפתח

תהליכי NPI (New Product Introduction) יכולים להיראות שונים מאוד בין לקוח ללקוח, שכן מדובר בתהליכים מותאמים אישית בהתאמה מלאה לצרכי הפיתוח של המוצר הספציפי החדש. לאורך תהליך זה ניתן למנות 6 שלבי מפתח מרכזיים ואלו הם:

  • גיבוש תכנית NPI – הרכבת צוות NPI, זיהוי משאבים נדרשים להשלמת שלב הקונספט, הגדרת לוחות זמנים ויעדים והגדרת אחריות בין חברי הצוות. בשלב קריטי זה מתבצע גם ניתוח משולב של דרישות השוק, אילוצי העלות והיכולות הטכנולוגיות, המבטיח שכל היבט בתהליך מקבל את תשומת הלב הנדרשת.
  • בחינת היתכנות/ פיזיביליות – בניית מודל CAD, בניית תרשים זרימה לכל שלב בתהליך הפיתוח, הערכת עיצוב הקונספט והשיווקיות שלו, בחינת המשך הפיתוח עם העיצוב הנוכחי באמצעות מבחן אימות הנדסי. בשלב זה מתבצעת אנליזה מעמיקה של חומרים, שיטות ייצור ומבנים הנדסיים באמצעות כלי סימולציה מתקדמים, המאפשרים זיהוי מוקדם של בעיות פוטנציאליות בשלבי הייצור.
  • פיתוח המוצרהכנה ובחינה של אבטיפוס, בדיקת אבטיפוס באמצעות משתמשי בטא (Beta) על פי הצורך, הקצאת שטח ייצור, בניית תכנית רכש למשאבי ייצור לרבות חומרי גלם, הערכת היעילות הפרקטית והפיננסית של תכנית הייצור. בשלב הפיתוח המתקדם, צוות הנדסת הייצור מיישם מתודולוגיות מובילות לזיהוי והפחתה של סיכוני איכות, תוך בחינת כל תהליכי הייצור עוד לפני הקמת קו הייצור הפיזי.

  • פרה-פרודאקשן (Pre-Production) – הכנת תבניות וכלים לייצור המוצר, הזמנת חומרי גלם ואמצעי ייצור, ביצוע הרצת פיילוט לקו הייצור. שלב הפרה-פרודאקשן הוא המבחן האמיתי שבו התכנון פוגש את המציאות. בשלב זה מבוצעות סדרה של הרצות ניסיוניות בקנה מידה הולך וגדל, תוך זיהוי ותיקון בעיות בכל שלב.

  • ייצור – ייצור המוצר המוגמר, ביצוע בקרת איכות לכל אצווה, השקת המוצר. שלב הייצור מייצג את המעבר המוצלח מפיתוח לייצור סדרתי. בשלב זה, מערכות בקרת האיכות המתקדמות מיושמות במלואן, תוך שילוב מערכות בקרה חכמות המנטרות בזמן-אמת את פרמטרי הייצור הקריטיים.

  • הערכה כוללת – בדיקת תוצאות ההרצה וביצוע שיפורים נדרשים לקראת סדרת הייצור הבאה. ההערכה הכוללת מתבסס על מתודולוגיית לקחים נלמדים, המשלבת ניתוח נתונים עם תובנות מכל בעלי העניין בתהליך, ומאפשרת שיפור מתמיד של תהליכי הייצור העתידיים.

מפיתוח לייצור NPI בחברת שרמן

תהליך העברה מפיתוח לייצור NPI בחברת שרמן מתחיל כבר בשלב התכנון והכנת האבטיפוס, במסגרתו נלקחים בחשבון שיקולים הנדסיים, כלכליים ומקצועיים של ייצור סדרתי לרבות עלויות ייצור, טכניקות ייצור ומורכבות ייצור וזאת במטרה לאפשר את בדיקת האבטיפוס כשהוא כבר כולל בתוכו את כל ההתאמות הנדרשות לייצור הסדרתי העתידי.

בהמשך, מבצעת החברה מהלך של back end report אשר נועד לתת סקירה וסיכום ראשוני לתהליך ההרכבה ומציאת ליקויים לשיפור.

לבסוף, תוכלו להיעזר גם במערך הייצור המתקדם שלנו, בכדי להביא את המוצר שלכם לכדי ייצור והעלאתו למדף בשוק. חברת שרמן מעמידה לרשותכם מערך שלם של יכולות מתקדמות, מפיתוח לייצור, תחת קורת גג אחת ועושה זאת על פי הסטנדרטים הגבוהים ביותר בשוק עם כמה מן המוחות הטובים ביותר בתחום ועם תשתית מלאה ומגוונת של יכולות תכנון, פיתוח, רכש וייצור.

עשרות רבות מלקוחותינו נעזרים על בסיס קבוע בשירותי העברה מפיתוח לייצור NPI של החברה ונהנים מתהליכים יעילים, זולים וחלקים של הכנסת מוצרים חדשים לשוק. בין היתר, מספקת החברה את שירותיה לחברות קטנות, בינוניות ומובילות בתחום התעופה והביטחון, הרפואה והקוסמטיקה, האלקטרוניקה והטלקום.